Dünyada ve Türkiye’de kızamık vakaları neden arttı?

Kızamık vakaları neden arttı

Son yıllarda aşı karşı kampanyaların artışı ile birlikte dünyada ve ülkemizde bulaşıcı hastalıkların birçoğu gibi kızamık vakalarında da artış gözlenmektedir. Kızamık vakalarında gittikçe artış yaşanıyor Avrupa’da 2017 yılında 23.927 kızamık vakası görülürken 2018’in ilk 6 ayında 41000 vaka görülmüş, geçmiş yıllara göre yaklaşık % 400’lük kızamık vaka sayısı artışı söz konusu olmuş, 37 hasta kızamığa … Devamını oku…Dünyada ve Türkiye’de kızamık vakaları neden arttı?

Kene ısırığı

Yaz aylarının gelişi ile beraber çocuklarda kene ısırığı vakaları artmaya başladı. 🎈 Çocuklar genellikle kır, bahçe gibi alanlarda kene ısırığına maruz kalıyor. Bu yüzden kene riskinin olduğu yerlerde çıplak ayakla toprağa basmalarını önlemek, uzun kollu kıyafetler giyindirip, pantolon paçalarını çorap içine sokmak kene ısırığı riskini azaltır. 🎈Bir çocukta kene ısırığı görüldüğü zaman elle veya başka … Devamını oku…Kene ısırığı

El ayak ağız hastalığı

Yaz mevsimi ile birlikte el ayak ağız hastalığı salgını başladı. Geçen yıl paylaştığım bu gönderiyi tekrar hatırlatmak istedim. 🎈El ayak ağız hastalığı yaz ve sonbahar aylarında görülen enterovirusların etken olduğu bir enfeksiyon hastalığıdır. 🎈Hastalık enfekte kişiyle direk el teması, damlacık yoluyla solunumsal bulaşma, enfekte sekresyonlar taşıyan oyuncak, havuz suyu ile temas etme ile bulaşabilir.🎈Hastalığın başlangıcı … Devamını oku…El ayak ağız hastalığı